Powerwalk Club 2Bstrong Genk (women only)

Workshops Powerwalk Club 2Bstrong Genk (women only)
Powerwalk Club 2Bstrong Genk (women only)
Wat is Powerwalking ?
Wandelen in een actieve houding met verhoging van tempo en tussendoor lichte oefeningen voor het
versterken van spieren en bindweefsel.
- Specifieke powerwalk techniek (leer je in de lessen)
- Geen snelwandelen of Nordic
- Powerwalk heeft een totaal andere techniek.
- Het is veilig, er blijft steeds 1 voet aan de grond
- We wandelen in variërende tempo’s - interval
- Met een opbouwend schema zodat je steeds kan verbeteren.

Basis tempo wisselen we af met stukjes pittig doorstappen afgestemd op soort Powerwalk les, dit is een zogenaamde intervaltraining. Hierdoor gaat je hartslag omhoog en je conditie zal snel verbeteren alsook activeer je je vetverbranding.

Tussendoor doen we spierversterkende balansoefeningen en we gebruiken hiervoor onze omgeving op dat moment. -
- er is ook aandacht voor je ademtechniek
- Tot slot wandelen we rustig uit en doen we stretch oefeningen

Na elke Powerwalk ga je je trots en voldaan voelen om wat je gedaan hebt voor je lichaam en conditie.

Voor wie is Powerwalking bij 2Bstrong
• Dames die willen starten met een positieve, gezonde leefstijl
• Dames die lekker willen bewegen en zich fitter in hun lijf wil voelen
• Geblesseerde hardlopers die wél kunnen wandelen en zo hun conditie en gewicht op peil willen houden/brengen

Bij PowerwalkClub 2Bstrong® vzw zijn er lessen in verschillende niveau's.

Wat kan je best aandoen ?

Je hebt geen speciale (dure) schoenen of kleding nodig.
Kies bij voorkeur ademende sportieve kleding en zorg dat je vrij kunt bewegen.
Als het wat kouder wordt, draag dan verschillende laagjes kleding.
Doe ook comfortabele schoenen aan, liefst met een soepele zool, zoals hardloopschoenen, gewone sportschoenen of wandelschoenen.

Kies schoenen waar je gemakkelijk 45 minuten goed op kunt lopen en die eventueel ook vuil mogen worden.
Zorg dat je je armen goed kunt bewegen.
Draag liefst niets in je handen en geen tassen.
Een sportrugzakje of een heuptasje kan wel.

Het Weer
De lessen gaan altijd door, behalve als het ijzelt, zware wind en/of onweer.

Belangrijke info:
- Informeer zeker bij bestaande blessures bij je huisarts of sportief wandelen je herstel zal bevorderen, doe dit ook bij nadere klachten en bij twijfel.
- vertel me waar ik eventueel rekening mee moet houden
- deelname is op eigen (gezondheid) risico indien je geen Lid bent
Lid worden = een volledige verzekering + een tegemoetkoming van je mutualiteit + 40% korting op Powerwalk tarief.
Sportingenk Park
Emiel Van Dorenlaan 144
3600 Genk
- Reserveren is verplicht
van 18 tot 65 jaar
Sylvie Froyen (10/05/2022)

Maandag: van 18:15 tot 19:00

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de evenementen in uw regio via onze nieuwsbrief!

In dezelfde categorie:

Tai Chi Chuan - Kracht van natuurlijk bewegen (opleiding martiaal/meditatie)
(Van 20 september 2022 tot 17 juni 2023 - Hasselt)
Bbb en conditietrainingen
(Peer)
Hatha Yoga
(Herk-de-Stad)
Bitloze buitenritten te paard ook voor onervaren mensen
(Mol)
Pickleball voor alle leeftijden in Diest
(Van 28 september 2021 tot 21 december 2023 - Diest)